Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 6, 2009

JOM JALAN part 2

lepas pusing-pusing kat pangkalan kubor tu and lepas makan kat kedai yang memang sheedap gla, kitorg pusing pekan KB la plak..
plan asalye nak lepak kat pantai tapi sbb hujan yang tak berenti-renti..plan B yang tak tau dok celah mana dirancang..
tapi gila mmg tak tau nak g mana..mati kutu sbb hujan..hujan dahla kejap lebat kejap gerimis..sheesh..

so..aku dengan bijak and brilliantnye mencadangkan kitorg pegi jalan2 kat muzium ala-ala lawatan zaman sekolah dolu2..
hehe..kurang2 kalo orang tanya kat mana muzium ke..tempat bersejarah ke kat klntn ni idakle malu sgt, iye dak?
da 3 tahun baru nak jejak muzium bagai..lawak gila babas!! watevala..jom jalan!!



LAWATAN MUZIUM ISTANA




bayangkanla kitorg pnye kancil da bertukar dr kaler kunen jd normal, ok?



istana jahar..
location: kat area muzium perang

masuk je nmpk benda ni..
setting kat dalam muzium ni diorg buat macam peringkat hidup kerabat raja kelantan..
starting dari perkahwinan diraja..macam gamba kat atas ni, baju tu sume digunakan masa perkahwinan putera mahkota kelantan skrg ni..so chantek i tell u..bling2 gtu..haha =)
 
sugguh aku x kisah kalo dapat hantaran macam ni..hehe..hint tu ye mr.right!!

 

dekat bilik puri pertunangan

 

ni la bnda kat dlm bilik tuh

 

bilik ehem2..hehehe..bilik mlm pertama pon ada??=P

 

khusyuk betoi..teringin nk jd kerabat yg merabat ke mi?

 

majlis lenggang perut..(mmg detail habis hdup anak raja nih)


 

ini selipar jamban diraja ye adik2..hehe..untuk istiadat bersiram..

 

aku mmg fanatik ngan benda yg berukir nih..
sungguh aku x ksh kalo umah aku tingkap cmnih..=)

 

aku dan kayu kayan yang chantek x hingat

 

tangga pusing-pusing yang comel...

 

gmba faveret aku..ada essence menyayat ati gtu..haha =)

 

anjung istana..heaven ukiran2 itu..=)



sungguh aku x kisah kalo rumah aku cmni..hehe=)

 
cherminzzz~~setting ala-ala spa kat bali gtu..=P


 

dekat sampan diraja



 

seriously aku rs nak smack je mamat yg dok sengih2 tgk ktorg dgn pndayung tuh.. 

pastu kitorg kuarla dr istana jahar tuh..
 *
**
***



singgah kejap dekat tambatan diraja..

air sungai kelantan kat belakang tu mmg dah sebak gla..hujan masih lagi turun so kitaorg x blh singgah lama kat sini..
 

bersambung lagik ye adik2....


p/s: slow gla babas tenet ari ni..naik berjanggut aku tunggu nak upload gmba..tensen gue!!
p/s/s: apsal la jd cenggini gmba aku??haishh..



No comments:

Post a Comment