Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, July 18, 2009

kenapa aku M.A.R.A.H

ari ni aku jalan-jalan kat pekan K.B ngan member aku..

tujuan utama:-

1. nak pos kain untuk baju raya mak n adik-adik

2. nak beli kain untuk baju raya aku

3. cri kedai yang boleh jahit baju raya aku..

so, kenapa aku marah?

1. kat pejabat pos ada orang potong que aku

2. masa kat kedai kain ada orang pijak kaki aku (sakit siot!!)

3. masa nak tanya kedai baju, ada yang marah aku (bukan ke aku ni pelanggan yang patut dilayan??)

so, benda kecik camtu pun nak marah ke, cik anis oii

sebab aku marah:-

1. none of them say sorry

2. sume orang yang terlibat tu adalah orang yg obviously lagi tua dari aku, siap ada yang pakai serban lagi..

3. sapa yang salah sebenarnye ni??

am i the one yang patut mintak maaf?

one of the thing yang aku perasan pasal orang kat sini, selama 3 taun aku ddk kat sini, diaorg paling susah nak mintak maaf..

and yang aku paling x tahan sekali, eventhough diaorg yang slah, for example, step on others foot atau langgar kita ala-ala pemain ragbi, diaorg jz akan stare at us sternly..mcmla kita yang buat salah dgn diaorg..

kadang2 aku terpikir..kalau mcm tu pun da susah sgt nak mintak maaf, apatah lagi kalo diaorang buat salah yang maha besar..

bukan kita sesama manusia ni kena saling hormat menghormati..kalau betulpun diaorg tu orang tua, salah ke nak mintak maaf atau at least senyum? sejuk sket ati eden..huhuh..kalau diaorg nak kita respek diaorg, of cozla diorang sebagai orang tua kenala tunjuk sikit contoh yang baik kat budak2 macam kita ni…(masih dalam ktegori budak-budak ke aku ni?)

sama ada aku ni super sensitive atau org-org tua itu yang super ego!!

p/s:- am i suppose to care??

No comments:

Post a Comment