Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 19, 2009

blunted of emotion??


first time masuk operation theater..
feeling?
pergh!! x dapat nak dibayangkan..pagi-pagi subuh sepi`i dah bgn..( sbnrnya sbb x iron uniform lg--heheh)
dalam van on the way nak pegi hospital pun berdebar semacam..
terpikir-pikir apa yang akan aku tengok, belajar and soalan apa yang aku nak tanya nanti..heheh..
orientation first mmg superb..
segala sister, staff nurses mmg aku tabik springla..
baik siot..sikit pun x berlagak walaupun ilmu di dada tu tinggi menggunung..sumernya bebaik belaka..

lepas makan pagi pkul 10 tue, masuk la operation room (o.r) 1..ingatkan ada major operation..aku ni eager bkn main lg..
sekali jz nak buat bronchoscopy kat sorang baby yang kiut miut ni..
x pe nis..rilek dlu..
ptg lepas rehat, hahaha..nasib aku baik, dapat tengok major op yang boleh tahan gak la..LAPAROTOMY FOR CYSTECTOMY AND KIV FOR OOPHRECTOMY..Hehe..dalam bahasa mudahnya, nak belah peerut, buang ketumbuhan kat ovari and maybe akan buang skali ngan ovari kalo teruk..(kalo ada dr or nurses yg bc, correct me if im wrong).
expression utk operation ni..null..
masa dr buat incision, aku rilek je..sambil dok terhangguk-hangguk dengar lagu Becinta dari radio yang terpasang kat situ..kekawan da duduk kat belakang..
terasa mcm jd mgsa cabul pun ada gak..mana taknya, ada yang cengkam pinggangla, terik bajula, sembam muka la..terutama masa dr koyak kulit pesakit macam tarik kain..huhu..(somehow aku rasa best plak part tu..) huhu
keluar je dari o.r , sume membe tgk aku pelik..
k.cda--> kalo aku buat mental state exam kat ko, ko rasa ko lepas x?
aku-->mestilah lepas..apsal?
ani--> ada manifestasi blunted of effect..
aku--> ha?
k.cda--> apa perasaan ko bla dr koyak perut akak tu td?
aku-->best..(sambil tersenyum bahagia)
haaa???
dipenghujung hari,
aku balik kolej dgn buah tgn manis dr k.cda, benjol di kepala..huhuh ..kejamnya..


p/s:- am i a psych? aaaaa!!!!!

No comments:

Post a Comment