Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 16, 2009

mercy killing

penah dgr pasal mercy killing?

aku da pernah dgr pasal benda alah ni..

masa tu tak silap aku masa aku form5..tapi aku x amek pot sgt sebab yela..

aku pun bdak2 lg kan ms tu..(ingus pon x abeh–> roomate aku ckp)

heheh

nak dijadikan cite, second time aku diexpose dgn mercy killing ni ms aku tgk 1 cite omputih ni..

aku pun da lupa pe tajuk dia..

yg aku ingat minah yg berlakon cite tu — reese witherspoon..

cite ni pasal sorang munah ni yang koma n akan dimatikan scr..urm..mercy killing tu la kot..

tp munah ni x nk mati sbb ada unfinished bisnez..(kononnye la..)

apa relation cite ni ngan apa yg aku nk ckp..jap g aku bagi tau..

so,

ptg td, end up for hari aku yang meaningless ni, kitaorg ada lecture pasal medico legal aspect on nursing..

dalam lawyer yg comei tu dok blablabla tu..

adala 1 bab ni kuar pasal mercy killing yg aku dok kecoh2 dr td ni..

mercy killing ni, mksudnya, menamatkan riwayat seseorg individu tu, dgn tujuan utk x nk meneruskan kesakitan, penderitaan, trauma scr emosi pd keluarga individu 2..dsb..

sekali dengar mcm amatlah berperikemanusiaankan..

tp, sila highlight pd ayat ” MENAMATKAN RIWAYAT SESEORG INDIVIDU”..

the point is.. who are we to play god??

nyawa kita ni milik ALLAH SWT, seharusnya DIAlah yang menentukan hidup mati kita, ye x?

hanya DIA yang berkuasa untuk mencbut nyawa hambaNYA..

relation ngan cite org putih yg aku tgk td tu..

simple je..

dah nm pun munah tu koma, yang bagi permission utk mematikan munah tu pun family dia..

what right did she have to say in this sdgkan dia tgh koma? mcm mn doctor or family dia tau yg dia ptt mati?

memeningkan, kan?

nasib baik la mercy killing ni x dibenarkan kat negara kita.. kalo x..

x taula aku..

and still, benda ni masih lg jd debate kat sesetgh ngra..

yg confirmnye, Netherland dah pun lama luluskan benda ni..

tapikan, sejujurnya, patut ke nyawa seseorg diambil mudah? hanya utk jimat kos rwtn, kos family kna byr, and all the emotional trauma (errr..) ptt ke seseorg yg da jd vege n x tau pape ditamatkan riwayatnye?

what is ur stand for this?

* p/s:- definisi mercy killing tu aku tulis ikut pemahaman aku psl lecture td je..sbb sjk azalinye aku mmg maleh nyalin nota!! huhuh..(banggakah aku??)

No comments:

Post a Comment