Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 18, 2011

MENGIDAM

assalamualaikum..
aku pernah janji untuk cerita pengalaman mengandung and bersalin kan?
frankly, penglaman mengandung tu is a complete blur..
sampai usia kandungan dah 7 bulan, barulah aku tersedar..
tapi yg best masa mengandung ni aku rasalah kan..sume ibu-ibu mengandung pun rasa benda ni kot..
masa hubby penuhi segala permintaan..a.k.a segala benda yang korang mengidam and buat semua benda yang korang malas nak buat..oke?

haa


baru ingat..

pernah mengidam nak makan sambal telur yang mak buat masa mengandung 3 bulan..

memang lawak gilos masa tu..

pukul 3 pagi, tengah tidur, mimpi makan sambal telur mak, terus bangun, kejut hubby, nangis-nangis nak makan sambal telur..
gilos-gilos..
bukan nanges sikit-sikit pulak tu.. dah tahap menangis tersedu sedan..hikhikhik..
and please take your note ek..saya nak sambal telur yang mak saya buat..
MAK saya buat
MAK saya masa tu kat kedah..
aku kt ipoh..
memang mission impossibble la kan pagi-pagi gelap gelitos tu nak suruh mak buat sambal telur and balik kedah time tu jugak untuk makan sambal telur tu, and balik ipoh semula untuk kerja pada pukul 7 pagi..
pergh..gila pengurusan masa yang mantop..
so, dipendekkan cerita,
lepas hubby pujuk pun aku buat dek aja,
bangunlah sang suami, pegi dapur, blender cili, and masak sambal telur pada pagi-pagi buta..
sambil tu dia tanya aku macam mana mak buat sambl telur tu..haha..gilo aku pemalas tanak masak sendiri..
naseb ada nasi lebih makan malam sebelumm tu..

dah siap masak, dia pun bawak la datang kat aku..

aku tengok sambal telur tu...ada rupa macam yang mak punya..


cedok letak atas nasik..
tengok lagi..
amek sesudu..
masuk mulut..
kunyah-kunyah..
telan..
tengok muka hubby..
"tak macam mak buat"
letak pinggan,
naik atas katil, tarik comforter, tido..

boley??
kuang hajo tak??
dah la tak berterima kasih langsung..penatla orang tu masak..aku makan sesudu je..hehe..

tapi itulah last aku menangis sebab mengidam sebab lepas bangun tido pagi esoknya aku rasa teruk sangat-sngat..mintak maaf kat hubby and janji takkan buat perangai kalau mengidam lagi..
self control itu penting, oke?

lepas tu, aku mengidam bihun sup 2 hinggit yang kuar jalan-jalan cari makan tu..and mengidam daging kijang..

daging kijang dapat..
bihun sup tak dapt sebab bila lalu je mesti kedai tu tutup..chaiss..

sekian,


No comments:

Post a Comment