Thursday, October 8, 2009

BENGANG!!

kadang2 aku bosan ngan kerja aku..
tapi aku suka kerja aku..
ini pilihan aku daripada berjuta lagi option yang aku ada kat dunia ni..
tapi kadang2 enviroment ngan orang sekeliling buat aku rs kuchiwa jer...



sesetengah orang anggap kerja macam aku ni teruk sangat..
ingat lagi masa mula2 aku buat keputusan untuk jadi jururawat..
antara soalan yang orang akan tanya aku:-


1) tak geli ke dengan segala najis, muntah, darah pesakit?
2) tak takut ke tgk org mati?
3) larat ke jadi kuli orang, cuci berak orang sume?


tahu tak, kalo kitaorg tak pilih jalan ni, sapa yang nak basuh berak anda sume bila anda sume da x larat, hdup plak bergantung pada berjenis2 wayar?
sapa yang nak uruskan mayat anda sume kalo anda sume x ada waris atau waris anda datang lambat? sanggupkah anda terbujur sorang2 dalam keadaan kotor?
and, tahukah anda, satu hari nant anda pun akan jadi kuli, membasuh najis dan mengelap punggung anak2 anda, atau ibu bapa anda, kalo anda sume bernasib baik, dapat bela ibu bapa yang uzur...


kadang2, manusia ni terlupa, kita adalah manusia yang dijadikan TUHAN untuk saling melengkapi..
setiap pekerjaan yang halal itu mulia, kerana setiap pekerjaan itu ada fungsinya masing2..
TUHAN tidak menjadikan sesuatu itu dengan sia2..


belajarla untuk hargai apa yang kami lakukan..
jika anda anggap kami jururawat adalah kuli anda, hargailah apa yang kuli ni buat, sebab rasanya, anda sendiri x sanggup buat apa yang kami buat!

No comments:

Post a Comment