Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 23, 2011

INSOMNIA

assalamualaikum..
aku diserang insomnia..
tak tahu kenapa aku susah sangat nak lelapkan mata sekarang ni..
memanglah kadang-kadang kesedihan ditinggalkan tu menyerang jugak bila dah baring dalam gelap tuh..
bila dah tutup lampu, baring and keadaan dah sunyi, yang aku dengar cuma bunyi nafas hannani..
lepas tuh segalanya terasa menghimpit..
betullah orang cakap, kesunyian tu boleh membunuh..


masa terkelip-kelip dalam gelap tu..macam terdengar-dengar suara dia bercerita itu ini..
waktu menanti mata terpejam tulah terasa betul dia tiada di sisi..
sebab hanya waktu itu aku berada dalam dunia aku..
sendiri..
waktu-waktu selebihnya aku dah biasakan diri sibuk dengan macam-macam benda..
sibuk dengan anak, kerja, facebook, tv, kemas rumah, membasuh..i even do things twice just to make sure im occupied for the rest of my day..
bila sampai aja waktu tidur, aku blank, kosong, dan mulalah nak terasa sunyi..mulalah nak melalak..
dah nak masuk 5 bulan dah anis..bawak-bawak lah bertenang..


dan bila ketenangan yang dicari tu tak juga aku jumpa,
hanya pada DIA aku mampu mengadu..
pasrah..redha..kerana itulah fitrah aku sebagai isteri dan hambaNya..


teringat lagu kopratasa :


kerana kau isteri,
kuingin kau mengerti bahawa hidup ini..
tak semudah yang kita impikan,
yang kita impikan kerana kau isteriku..


memang, hidup ni bukannya berjalan atas path of roses..
more likely macam walking on a path of roses and thorns tu, adalah..
tak semua yang kita impikan tu akan mampu kita miliki..


ramai orang ingat kawin tu, macam happy ending sebuah cerita cinta..
actually, kawin tu adalah beginning of a journey..
journey seumur hidup pulak tu..
its a journey of knowing someone, bear with him, and love him as a friend and a lover..
bila dah kawin bagi aku, its not all about you and your partner anymore..
its about 2 family and everything that comes with it..
bila dah kawin bagi aku, kita perlu bersedia..
ready to make changes in our life,
and ready to sacrifies..


ini mungkin pengorbanan kecil kami dalam hidup kami sekarang..
tak siapa tahu apa lagi yang akan perlu kami korbankan lagi demi keluarga kami ni..


setakat sekarang ni, aku cuma mampu berdoa, bersabar dan terus menanti sebab aku tau, setiap penantian pasti ada pengakhirannya..and its coming soon..huhuhu..anxious dah ni..dah siap tanda kalendar lagi..kikiki..


dan..


sekarang ini yang amat-amat aku perlu adalah tidur yang cukup..
gilos dah dekat seminggu tidur tunggang langgang ni..
cik insomnia..go away lah!!


 p/s : sabar-sabar jelah ntah apa-apa aku bebel..=__='' memang entry tanpa motif la nih..

No comments:

Post a Comment